MCQ: As a photographer, do u often release edited portrait to female friends or unedited photos? What would u normally feel if ppl commented that girls in ur photos were ugly?

Photography is a process of understanding and appreciating.

About Me

I am Siaojun. I like psychology, society(family relation) & photography. I came from a broken family, whereby makes me prefer warm and not strict friends. Thanks for reading my blog and trying to understand me.

2009-08-19

少用狠字

少用狠字

爸爸总是喜欢用一些特别特别狠的字。

以前,我在北京参加高考的时候,他冲我嚷:“考不上清华大学打死你。”

我来马来西亚读书,每学期选课的时候都必须跟他汇报。他有的时候非要我退掉一门课选另一门课。假如我不同意,他也会在电话里喊,“你不听话就退学,以后一分钱也不给你。”

有的时候我也在想自己是不是太依赖父母了,已经27岁了,还在靠父母和姐夫的钱读书。但,父亲越是恶狠狠的说话,我好像就越难以独立。每次想做出一个自己喜欢的选择,就要面临或者“被打死”,或者“被退学”,或者被毁掉前途的结果。


其实,父亲这么做很傻,每次他冲我嚷这些狠字,我们的关系都会进一步的被冲淡。

我总想问他:
“难道我存在的全部价值就是名牌大学么?”
“考不上名牌大学,我就要被打死么?”
“难道我的前途对于父亲没有任何的价值么?仅仅是不听话就可以把我的前途全部毁掉么?”


而且当他在我终于千辛万苦考上重点大学之后赌输了大量钱,害到我无法毕业,我真的不知道怎么去面对他,怎么去跟他讲话。假使当年,父亲能原谅我可能考不上清华大学,是否后来的我也会更容易原谅他的过失呢?

在马来西亚留学的日子里,每次爸爸没有按时缴学费,我也无法想通,这就是不考上名牌大学就要打死我的爸爸么?


经常去看别人的blog,我发现有不少朋友喜欢写一些非常狠的字,比如“bitch”、“fuck”在自己的blog里面,我觉得这是一件很不好的事情。

开始她/他可能会觉得很有趣,很有性格。可是一旦养成了习惯,有一天会不会她/他在吵架的时候,开始用这些字来伤害自己的爱人或者亲人呢?

没有评论:

MCQ: What will you think about, if you see a girl swimming in a beach resort, while wearing a T-shirt over her swimming suit to prevent others from seeing her body?

MCQ: Assume you only have money to install 1 air-conditioner in ur house, which room will u install it?

One of my housemates does not perform his duty. Some commented that his girl friend must be immature; otherwise she won't have chosen this kind of people. Do u agree?

Locations of visitors to this page